Kerjasama

Kini banyak pihak cuba memecahkan kerjasama antara parti-parti dalam Pakatan Rakyat. Serangan banyak ditujukan kepada Pas kerana mereka berkata bahawa Pas sudah lari daripada tujuannya nak menegakkan Islam kerana bekerjasama dengan DAP.

Kenapa pihak-pihak berkenaan hendak Pas keluar daripada Pakatan Rakyat. Tentu ada banyak sebab. Sebab yang paling mudah ialah jika PR berpecah maka BN masih lagi mampu untuk menang dalam PRU13 nanti dengan lebih mudah kerana musuh sudah berpecah.

Adakah Pas sudah jauh menyimpang dari perjuangan asal?

Rasanya tidak kerana Pas tetap tegas dengan perjuangan Islamnya. DAP juga menghormati dasar perjuangan PAS. Yang dok kacau la ni UMNO, pasai tu depa harap Pas akan berpecah dengan DAP dan PKR. Sebab itu mereka menyatakan bahawa DAP menentang hudud. Awat, UMNO pun dulu tak mau HUDUD dan dok ancam orang bukan Islam supaya tak sokong pasai Pas nak buat Hudud.

Sekarang yang agak lantang menentang Hudud adalah MCA, kawan baik UMNO. Pasai UMNO tak tegur parti berkenaan. Patutnya UMNO juga kena jauhkan diri daripada MCA pasai dok tentang Hudud.

Amacam UMNO, mau dak jauhkan diri daripada MCA? Sudah tentu tidak kerana mereka telah bersama sudah lama dan sayang antara satu sama lain.

Walaupun baru bersama dalam PR, DAP menghormati dasar Islam Pas.

jadi kerjasama ini perlu diteruskan supaya BN dapat ditewaskan dan rakyat perlu bersatu menyatakan bahawa BN sudah berkarat dan perlu dijatuhkan dalam PRU nanti. 

Biarakan orang tertentu yang berkokok supaya Pas keluar PR. Kerjasama ini tidak merugikan Pas kerana  ia berpeluang untuk menjelaskan perjuangan Islam kepada parti dalam PR.

Teruskan kerjasama dan bersama ke Putrajaya untuk pemerintahan yang lebih baik dari BN.

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR