Kacau Pulak.

Penulis bukan orang besar dalam Pas, tetapi menyokong perjuangan Pas. Melihat jatuh bangun Pas. Walaupun begitu, kini dilihat bekas Timbalan Presiden Pas pula nampak kerap menyerang Pas.

Pasai apa YB Nasha? Kalau betul nak tegur Pas sudah lari dari perjuangan, YB berada dalam Majlis Syura, AJK Pas Pusat, Kenapa tidak gunakan medan itu untuk menegur? Kenapa menggunakan medium lain yang boleh menyebabkan orang menyerang Pas? Harap YB dapat mengambiltindakan yang sepatutnya kerana YB menjadikan Almarhum Ustaz Fadzil sebagai idola. 

Yang lain tu tak kisah Zahid hamidi ka atau MP Kulim Bandar Baru, biarla depa nak kata apa, pasai depa pun bukan ada hubungan dengan PAS. Awat nak tunjuk baik sangat?

Pasai apa pula ada yang dok kata Pas dan DAP tak boleh dok sekalai kerana dasar depa tak setuju dengan hudud. Awat pula selama ni UMNO dok takutkan orang bukan Islam, kalau sokong Pas nak kena buat Hudud?

Apa yang pasti, yakinlah dengan kepimpinan yang telah dipilih, kalau nak tegur tegurlah secara yang baik sebab parti ada saluran. 

Jadi Pas perlu terus dalam Pakatan kerana itu keputusan Muktamar. Harap oarang Pas akan terus istiqamah dan yakin dengan kepimpinan.

Benda yang dok kacau-kacau tu, letak tepi kerana yakinlah bahawa Pas adalah tetap menjadikan Islam sebagai asas perjuangan dan memang banyak ganguan dalam perjalanan bagi menegakkan Islam.

Rasanya DAP dah faham akan perjuangan Islam PAS dan HUDUD.

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR