Perjuangan diteruskan

Nampaknya satu minggu ini berita tentang bersih telah mengambil tempat utama dalam media, media arus perdana serta media rakyat.

Pihak kerajaan mengatakan bahawa himpunan tersebut telah mencemar imej negara serta akan merosakan ekonomi negara.

Siapa sebenarnya yang telahmenyebabkan suasana ini? Rakyat hanya nak minta supaya pilihanraya diadakan dalam suasana yang telus dan bersih dengan tuntutan yang dikemukakan. Tuntutan yang dikemukakan boleh dibuat oleh kerajaan, tetapi nampaknya mereka berdalih denga nperbagai alasan. Macam PM yang mulanya benarkan himpunan di stadium, kemuadian berdalih apabila rakyat nak buat himpunan di stadium.

Daripada berita yang dikeluarkan oleh semua pihak, para peserta himpunan tidak merusuh serta merosakan harta awam, mereka hanya berarak untuk menunjukan sokongan. Kalaulah kerajaan boleh berikan laluan ketika himpunan berkenaan tentu para peniaga di KL akan menikmati pendapatan lebih pada hari berkenaan. Ada yang menybut bahawa peniaga di KL Sentral mendapat keuntungan yang lebih pada hari berkenaan kerana ramai tetamu dari luar KL yang masuk melalui KL Sentral.

Kalau dikatakan berlaku kesesakan, sekatan yang dibuat pada sabtu lepas lebih menyesakkan KL. Fikir-fikirkan lah wahai pihak pemerintah....

Pihak yang membuat tuntutan tetap bersemangat agar tuntutan yang dibuat dapat dinilai dengan baik oleh kerajaan, bukan menolak mentah seperti pihak SPR..

Semoga perjuangan menuntut satu demokrasi yang tulen akan diteruskan. 10 November 2007 telah memulakan kerjasama rakyat menuntut pilihanraya bersih dan 9 Julai 2011 adalah himpunan yang lebih bersungguh oleh rakyat yang menghimpunkan semua rakyat dari semua kaum.

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR