Awat Depa pening?

Nampaknya muktamar Pas kali ini mendapat perhatian lebih daripada media arus perdana. Pemilihan ini dikatakan - Pas menolak ulama, kemenangan PKR dan DAP dalam menentukan pemilihan kepimpinan Pas, Negara kebajikan dan lupa negara Islam, Pas hanya penting pilihanraya dari perjuangan Islam dan pelbagai lagi kata-kata yang dikeluarkan oleh pemimpin UMNO kepada Pas.

Oleh itu, Pas telah berjaya memberikan implikasi positif bahawa parti tersebut memang pengganti terbaik UMNO kerana parti Melayu tersebut sudah merasai tertekan dengan kejayaan muktamar tersebut yang berjalan dengan baik walaupun panas dalam pemilihan kepimpinan.

Negara kebajikan yang dibentang dalam ucapan Dasar Presiden tentu telah memberikan impak yang baik kerana ia diulas dengan begitu serius dan bersungguh oleh UMNO. Mereka kata Pas telah melupakan negara Islam untuk mencapai kemengan dalam pilihanrya. Adakah mereka faham bahawa itu adalah "Ucapan Dasar" iaitu jalan yang dipilih oleh parti untuk mendekat dasar perjuangannya kepada rakyat. Dasar Pas tetap Islam yang yang termaktub dalam perlembagaan parti tersebut.

Adakah dengan kenaikan tarif elektrik, gula, bahan bakar menakutkan BN bahawa rakyat akan menolak mereka dalam PRU nanti? Kisah ini berlaku semalam (6 Jun 2011), saya sendiri ke kedai untuk membeli barangan, ternampak satu jenama roti terkenal yang dulu dijual dengan RM3.15 dan RM3.20 telah dinaikan harga pada labelnya kepada RM3.35 dan RM3.40, ini tentu kesan daripada kenaikan tarif elektrik. Kuasa beli rakyat negara ini akan terus berkurang dengan kenaikan harga barangan yang seolah-olah tidak dapat dikawal oleh kerajaan. wakaupun kerajaan mahu rakyat berdikari dengan pengurangan subsidi, adakah kerajaan menyediakan mekanisme untuk rakyat?

Kalau ada pilihanraya, rakyat sentiasa disogok dengan janji pembangunan dan sumbangan bagai durian runtuh. Ini adalah jasa besar kerajaan yang tidak menyediakan persediaan untuk rakyat. Ini seolah-olah satu peluang untuk UMNO memberikan janji dan sumbangan dalam PRU agar rakyat sentiasa menyokong mereka.

Oleh itu, negara kebajikan yang di sasarkan oleh Pas kalau difahami oleh rakyat menakutkan UMNO kerana mereka gagal dalam menjaga kebajikan rakyat. atau terasa gagal.

Oleh itu, Pas harus mengambil kesempatan daripada kecelaruan UMNO terhadap perjuangan Pas (ucapan dasar presiden) serta keyakinan Pas terhadap penjawat jawat yang baru dalam Pas. Semoga rakyat akan menyokong perjuangan suci ini dan diberikan kemengan oleh Allah.

Biarkan pemimpin BN terutama UMNO meroyan dengan perkembangan muktamar Pas tahun ini, yang penting Pas kena gerakan jentera untuk memahamkan rakyat tentang isu terbabit.....

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR