Sunday, January 23, 2011

Duit Lagi

Tahun depan sapa yang ada kereta kena pasang "air bag" atau beg udara. Kata menteri ini bagi mengelakkan kematian terutama kepada pemandu dan penumpang kenderaan.

Nampaknya rakyat kena lagi, tak kan nak pasang beg udara pakai "air liur" sahaja, tentu kena duit.

Nampaknya yang kena keluar belanja adalah rakyat. kalau lerajaan ada masalah perbelanjaan maka berlaku pelarasan macam kenaikan harga petrol dan barangan dapur sebelum ini.

Kalau sebelum ini pemasangan tali pinggang penumpang belakang dianggap sebagai penyelesaian- juga memaksa rakyat mengeluarkan belanja- adakah kajian telah dibuat terhadap keberkesanan arahan tersebut? Kini rakyat terpaksa mengeluarkan wang lagi...

kematian terbanyak yang selalu didengari adalah penunggang motosikal, tiba-tiba pemandu kereta pula yang kena tambah "air bag".

Mutakhir ini, kenderaan awam terutama bas ekpress yang terlibat dan melibatkan lebih ramai yang maut, patut dikenakan arahan tertentu. Ini bas dua tingkat masih banyak di jalanraya. kalau terjadi lagi musibah siapa yang patut bertanggungjawab- syarikat bas atau kerajaan- kerana tiada satu tindakan dibuat untuk memberhentikan perkhidmatan bas tersebut terutama perjalanan jauh.

Jadi nampaknya segala peraturan dan pelarasan yang dibuat oleh kerajaan hari ini, yang terpaksa menggung adalah rakyat.

pengundi DUN Tenang, tunjukkan protes anda dengan mengundi calon Pakatan (PAS) pada 30hb nanti.

Jangan hak rakyat dipermainkan oleh pemerintah.

No comments:

Post a Comment