Dari Tenang ke Merlimau

Esok merupakan hari penamaan calon bagi PRK Tenang di Johor. Dua pihak iaitu PR dan BN telah menamakan calon masing-masing. Tentu persaingan hebat kerana pihak BN telah menunjukkan kesungguhan dengan PM sendiri dan mengumumkan RM bilion serta menteri-menteri yang mengumumkan RM jutaan untuk pembangunan kawasan ini.

Semua pihak mengharapkan PRK Tenang berada dalam suasana kempen yang tenang. Diharapkan rakyat dapat membuat penilaian yang baik terhadap calon yang dikemukakan.

Dok sibuk pasai Tenang, tiba-tiba ADUN Merlimau Melaka meninggal dunia (takziah diucapkan). PRK kena diadakan pula, maka BN terpaksa sediakan janji RM jutaan pula di sana, mana nak bersiap untuk pilihanraya Sarawak.

Mandat untuk DUN Sarawak akan tamat pada Julai nanti, dah tak lama tu.

Justify FullPM mungkin melihat keputusan rakyat di DUN Tenang dan Merlimau. Kalau rakyat nak lihat pilihanraya serentak, depa boleh bagi BN menang, dan PRU untuk Parlimen dan DUN boleh diadakan serentak di semua negeri.

Sama-sama nantikan pilihan rakyat di DUN Tenang 30 Januari nanti dan Merlimau selepas itu....

Selamat menjalankan pesta demokrasi di Tenang... dan Merlimau untuk menentukan sama ada PRU dapat diadakan serentak dengan Sarawak.

Mungkin bulan Jun adalah tarikh yang sesuai.

Tapi kalau rakyat tolak BN, mungkin Sarawak terpaksa adakan pilihanraya berasingan.

Jadi keputusan di dua PRK ini penting bagi PM.


Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR