Masa Pantas?

Semalam ketika menunggu solat Isyak, seorang rakan memberitahu bahawa "masa kini terlalu cepat". Beliau yang bekerja hingga pukul 5 petang menyatakan selepas kerja beliau solat Asar. Kemudian ke Bazar Ramadan kerana mereka suami isteri bekerja. Selepas itu pulang sampai rumah sudah hampir 7 petang. Mereka hanya masak nasi sahaja, kemudian sampai waktu berbuka, memang tak sempat buat benda lain.

Ini adalah antara perkara yang diperkatakan, masa cepat dan pantas. Hari ini sudah lapan hari berpuasa. Rasanya baru kelmarin mula berpuasa. Jadi, banyak benda yang tidak sempat dilaksanakan.

Begitu juga, sudah dua tahun lima bulan kita melepasi PRU12, maka tidak lama lagi kita akan berhadapan dengan PRU13. Pilihanraya nanti penting untuk semua parti membuktikan kerja mereka diterima oleh rakyat. MCA dan UMNO sekarang cuba menarik sokongan pengikut masing-masing dengan semangat bangsa. Ini tentu tidak sihat untuk masyarakat kita. Tetapi itu mungkin strategi politik mereka.

PR juga nampaknya belum memantapkan kerjasama secara menyeluruh, banyak lagi yang perlu diperkemaskan bagi menghadapi pilihanraya nanti.

Masa tidak menungu, masa sekarang sangat pantas. Semua yang mahukan sokongan rakyat perlu bergerak sekarang, jangan dekat PRU baru mendekati rakyat, sudah terlambat.

Selamat berpuasa, semoga masa puasa ini digunakan sebaiknya untuk mendapat rahmat dari ALLAH.

Masa tidak menunggu, kita perlu mengejar masa.

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR