Bukankah itu Arak?

Semalam (6 Ogos 2010), lebih kurang pukul 10.50 pagi saya ke Kangar bersama rakan kerana beliau ingin membeli tiket bas ke Shah Alam. Sesampai di Stesen Bas Ekspress Kangar, saya terlihat sebuah bas berwarna hijau, (macam warna sebuah syarikat arak) dengan iklan dibadannya "Part of the game" dalam sebuah bola, kemudian tertulis "officially part of Team England" dan dalam sebuah kotak kecil tertulis "Nice One".

Saya mencari syarikat bas berkenaan dan didapati tertulis "Transnasional".

Saya kemudian membelek hamparan di internet tentang pasukan England. Saya dapat kesamaannya tulisan "Officially Part of Team England" di sini. Bukankah itu lambang arak?

Bagi memudahkan lagi perhatian semua boleh lihat dalam gambar dibawah:


Persoalannya ialah kenapa syarikat yang dirasakan dikuasai oleh Bumiputera (agama Islam) boleh mengiklankan nama arak di badan bas mereka? Takkan tak tau kot itu iklan arak walaupun tak ditulis namanya.

Masakan penumpang tidak perasan dengan keadaan tersebut?

Diharapkan syarikat bas berkenaan dapat mengambil tindakkan yang sepatutnya.

Jangan buat pejam mata sahaja.

Pak menteri pun kena lihat perkara ini bagaimana boleh terlepas dari pandangan. Tak kan depa bayar lebih kot?

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR