1 Ogos

1 Ogos 2010:

Hari ini dalam sejarah kerana guru gred DG41 hingga DG48 akan dibenarkan berpolitik. Jadi kenalah para guru yang sering memebrikan alasan bahawa mereka tidak boleh berpolitik melibatkan diri. Para guru jangan hanya pandai berteori selama ini, kini perlu turun untuk membangunkan masyarakat.

Harapan adalah besar supaya guru dapat mengerakkan masyarakat serta menunjukkan kepada masyarakat politik yang sebenarnya. Jangan rakyat takut kepada ugutan dan sebagainya.

Peluang ini perlu diambil walaupun terdapat pendapat yang mengatakan ada "udang di sebalik batu" dengan peraturan baru ini.

1 Ogos 1960:

Akta ISA diperkenalkan serta telah memakan korban ramai rakyat yang telah ditangkap tanpa bicara. Harapan rakyat agar undang-undang ini dihapuskan dan diganti dengan undang-undang yang dapat mengadili pesalah. Biar mereka dapat mempertahankan diri dengan tuduhan yang dikenakan.

Sudah lama undang-undang yang diaktakan untuk membendung komunis ini memakan hati dan perasaan rakyat yang tidak bersalah.

1 Ogos 2010:

Pelancaran pengibaran "Jalur Gemilang" yang akan diadakan di Stadium Utama Kangar. Diharpakan rakyat Malaysia dapat mngibarkan bendera kesayangan kita tersebut. Diharpakan kerajaan yang ada dapat meningkatkan keyakinan pelabur kepada negara ini.

Moga kita akan menjadi satu bangsa yang dihormati.

Mungkin terpaksa ganti kerajaan yang ada hari ini.

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR