TPM atau Timbalan Pengerusi BN

Pagi ini saya melalui Arau untuk ke tempat bertugas di Jejawi. Yang menariknya sepanjang perjalanan di Jalan Tambun Tulang hingga ke Jejawi didapati bendera BN memenuhi jalan, mungkin untuk menyambut TS Muhyiddin Yassin yang dijangka akan datang ke Perlis hari ini. Gambaran tempat lain saya tidak pasti.

Kalau beliau datang atas urusan kerajaan mengapa bendera BN diletakkan sepanjang jalan. Tiada pula bendera Malaysia. Saya juga difahamkan ada perjumpaan dengan guru-guru pada petang nanti. Kenapa beliau hendak berjumpa dengan guru-guru sedangkan kehadirannya seperti program BN, jumpa pegawai atau penyokong BN sudahlah.

saya merasakan dalam PRK Hulu Selangor juga mungkin banyak berlaku program begini, guna jentera kerajaan untuk kempen BN. Tetapi saya rasa mungkin pertembungan kerajaan dan kerajaan akan berlaku. BN akan menggunakan jentera kerajaan Pusat manakala PKR yang mewakili PR mungkin menggunakan jentera kerajaan negeri, wallah huaklam. Yang untung penduduk dan pengundi Hulu Selangor.

Rakyat Hulu Selangor mesti bijak memilih. Pening juga pemimpin BN memilih calon. Jika ditolak pencalonan untuk mencalonkan Timbalan Presiden MIC, seolah-olah menolak MIC. JadiBN pasti dalam dilema. PKR juga tentu mencari calon yang sesuai untuk mewakili kawasan berkenaan. Calon yang kekal jika menang bukan buat hal selepas menang.

Sama-sama nantikan calon yang akan turun nanti.

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR