2 tahun yang panjang

Selepas dua tahun rakyat Malaysia cuba untuk mengubah kerajaan dengan mengurangkan majoriti BN di Parlemen, banyak peristiwa yang menarik berlaku...

Serangan bersungguh-sungguh dilakukan oleh BN bagi menjatuhkan kerajaan Pakatn Rakyat di beberapa negeri. Mereka telah berjaya dengan cara yang sungguh tidak beradab di Perak.

Negeri-negeri lain juga diserang tetapi masih mampu bertahan.

Apakah PR tidak berusaha menyerang kembali negeri yang diperintah oleh BN, kenapa hanay menunggu serangan? Mungkin jentera kerajaan yang ada kepada BN lebih kuat daripada yang mampu dilakukan oleh PR.

Pelompatan parti juga belaku kepada wakil rakyat PR. Kedah, Perak, Pulau Pinang dan Selangor telah menyaksikan peristiwa wakil yang dipilih telah keluar daripada parti yang diwakili ketika pilihanraya 2008.

Adakah dua tahun lagi akan berlaku banyak peristiwa yang menarik sebelum pilihanraya?

Sudah pasti kerana kedua-dua pihak mesti bersedia dan melakukan sesuatu untuk menarik perhatian rakyat menyokong mereka dalam PRU13 nanti.

Selamat berjuang untuk semua. Tapi jangan lupa rakyat memilih anda semua untuk mewakili mereka bukan menjadi wakil rakyat untuk kepentingan peribadi.

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR