YB Kulim- Bandar Baharu oii


Saya rasa nak memberikan respon terhadap pendapat YB Kulim Bandar Baharu yang menyebut tentang PAS dan TG Nik Aziz (seperti dalam www.mstar.com.my) iaitu :

Beliau berkata, Nik Aziz sepatutnya melihat kembali sejarah politik partinya sendiri yang pernah menyertai Barisan Nasional (BN) tanpa seorangpun daripada wakil mereka meletakkan jawatan.

"Saya menghormati Datuk Nik Aziz, tapi semasa PAS menyertai BN, tak ada seorangpun daripada PAS yang keluar daripada PAS.

Saya mersakan beliau kena baca sejarah semula. Selepas peristiwa 13 Mei 1969, PAS telah menyertai Perikatan untuk bersama dalam kerajaan bagi perpaduan rakyat negara ini. Bukan mereka keluar PAS bagi menyertai Perikatan atau UMNO. Mereka membentuk kerajaan campuran Perikatan-PAS.

Selepas itu, PAS bersama UMNO, MCA, MIC dan parti lain telah membentuk kerjasama dalam Barisan Nasional (BN). Jadi PAS antara pengasas parti yang bernama BN. Tetapi pengkhianatan UMNO dalam kerjasama tersebut menyebabkan PAS telah keluar dari BN. UMNO yang telah mengeluarkan PAS dari BN.

Jadi ahli atau pemimpin PAS, bukan keluar parti seperti yang berlaku sekarang. Tak kan itu pun tak faham.

Saya bukan pandai dari YB PKR tersebut tetapi kalau cakap tu jangan kata kat orang, baca lebih sikit la..... Jangan nampak sangat kita tak reti.

Saya memohon maaf, kalau agak kasar sikit kali ni......

Comments

  1. YB Zul jgn angkuh sgt..ingat dia je yg betul
    kalau nak suruh org dgr je cakap dia , buat parti sendiri , PRU13 nanti ilang deposit

    ReplyDelete
  2. Salam

    Bukan tak reti tapi buat-buat buta kayu!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR