Bersatu untuk Berjaya

Sabtu dan Ahad lepas, dua konvensyen diadakan iaitu Konvensyen Pakatan Rakyat dan Konvensyen Bloggers PAS. Kedua-duanya berhimpun untuk merapatkan saf bagi menarik rakyat kepada Pakatan.

Konvensyen Pakatan Rakyat telah menemukan semua pemimpin dan perwakilan daripada tiga parti utama yang tidak pernah dirasakan akan berbuat begitu sebelum ini. Walaupun media semasa menyatakan banyak kelemahan Pakatan, tetapi pertemuan ini menunjukkkan sesuatu yang tidak disangka oleh mereka.

Biar mereka menyatakan Pakatan lemah, tetapi tindakkan membaiki kelemahan itu amat penting. Pakatan akan dapat meningkatkan sokongan rakyat dengan kerjasama yang ditunjukkan itu. Rakyat perlu diyakinkan dengan kesungguhan untuk bekerjasama antara parti dalam pakatan Rakyat.

Konvensyen bloggers PAS juga menrupakan pertemuan melihat PAS semakin dekat dengan para bloggers. Rapatnya PAS dengan kumpulan ini kerana mereka yakin bahawa golongan ini boleh memainkan peranan sebagai pembantu PAS dalam pilihanraya nanti.

PAS dan Pakatan perlu merapatkan saf bagi menghadapi pilihanraya kerana rakyat akan lebih yakin dengan kesatuan yang bersatu daripada yang goyah. Mereka perlu melihat kesatuan kerana mereka perlukan sebuah parti yang bersama mereka menghadapi hari muka.

Selamat membaiki kelemahan dan bergerak untuk berjaya dalam gerak kerja untuk semua.

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR