Jadi Tak Jadi

DS Najib menyebut bahawa BN mungkin tidak akan memasuki PRK Penanti. Alasannya ialah pembaziran wang rakyat. Kini rakyat tahu bahawa kerajaan yang membelanjakan wang didalam pilihanraya, mungkin perbelanjaan menteri turun merasmikan projek? Peruntukan projek "mee segera" dan sebagainya berapa belanja? Polis yang ramai berkampung tu berapa belanja?

Rasanya belanja ini lebih besar dari berlanja yang dikeluarkan oleh SPR untuk mengurus pilihanraya. Jadi rakyat tahu masa pilihanrayalah kerajaan banyak menggunakan wang untuk tujuan menarik pengundi. Ini bukan rasuah politik ka?

DS Najib juga ada menyatakan bahawa perletakan jawatan ADUN Penanti adalah permainan politik pembangkang. BN, UMNO, PAS, PKR, DAP dan seumpamanya adalah parti politik, tentulah semuanya akan berpolitik untuk menarik pengundi, takkan nak main tenis, bola baling pulak kot? Apalah PM baru ni?

Jadi la ni PM dok fikir nak bertanding atau tidak. Beliau lebih berat mengatakan tidak akan bertanding tetapi akan berbincang dengan parti kompenan BN yang lain. Mungkin "trick" dia nak tarik perhatian rakyat kot supaya sokong dia yang berbeza dengan PM dulu yang suka membazir? Bekas PM yang keempat mahu BN bertanding. Kita tunggu keputusan depa.

Yang pasti ramai mahu melihat BN tumbang lagi.

Bertanding atau tidak adalah kerja BN. Pakatan kena bersedia dan tidak boleh selesa kerana BN mempunyai kuasa dan strategik yang mungkin berbeza untuk menjatuhkan Pakatan di Penanti.

Bersedia dan Lawan Tetap Lawan...

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR