Ubah sekarang

Minggu ni ada dua ceramah besar di Perlis. Pertama pada 11Jun 2011 oleh DS Anwar Ibrahim dan kedua oleh Mohd Sabu pada 14 Jun 2011.

Pada 11 Jun 2011, DS Anwar berceramah dan melancarkan Gerak kerja pakatan rakyat Perlis, manakala Tuan Haji Mohd Sabu berceramah mengajak rakyat Perlis ke Kuala Lumpur pada 9 Julai bagi menghadiri Perhimpunan Aman Bersih 2.0.

Kedua-dua ceramah ini memebrikan gambaran bahawa kerajaan BN hari ini banyak yang menyeleweng serta menekan rakyat. Oleh itu, rakyat perlu bangun bagi mengajar BN pada pilihanraya nanti.

Kerjasama Pakatan Rakyat perlu diperteguhkan. Jangan mengambil pusing provokasi BN melalui media seperti TV dan akhbar. Rakyat perlu difahamkan tentang isu-isu yang timbul.

Manakala himpunan Bersih 2.0 adalah rasa rati rakyat yang berhimpun untuk meminta keadilan ketika menghadapi pilihanraya. Pilihanraya perlu telus agar rakyat bebas mendapat maklumat bagi memilih pemimpin negara. Kini rakyat mendapat berita yang berat sebelah serta institusi awam digunakan sepenuhnya untuk kepentingan parti pemerintah.

Kedua-dua ceramah tersebut sungguh signifikan bagi rakyat agar menentukan masa depan yang lebih baik serta sumber negara ditadbir dengan lebih baik.

Semoga negara ini bebas dari rasuah serta mendapat kerajaan yang bersih selepas pilihanraya ini. Tugas rakyat negara ini adalah memberikan undi kepada Pakatan Rakyat dan tumbangkan BN.

Ubah sekarang, tumbangkan BN.....


Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR