Pakatan

Beberapa hari yang lepas, saya berkesempatan menghadiri kenduri kahwin di kampung. Biasalah musim cuti diambil kesempatan untuk membuat kenduri. Kenduri itu biasalah seperti kenduri yang lain.

Walaubagaimanpun ada sesuatu yang menarik perhatian saya. kenduri berkenaan dikendaalikan oleh satu keluarga yang besar. Keluarga yang membuat kenduri berkenaan mempunyai 11 orang adik beradik. Semua adik-beradik beliau menghadiri kenduri berkenaan. Semua aktiviti kenduri dari memasak, menghidang dilakukan oleh anak-beranak mereka sahaja. Nampaknya pakatan kenduri begini cukup kuat. Semua adik-beradik dapat bersama, tidak perlu bantuan luar bagi mengendalikan kenduri.

Ini antara contoh keluarga yang tidak bersaing, tetapi ada juga yang hanya dua atau tiga beradik tetapi bergaduh kerana harta. Apakah rahsia?

______________________________

Pakatan Rakyat juga nampaknya menghadapi cabaran dalam menyatukan ahli dalam kompenan tersebut. Rakyat perlu diberikan perspektif yang baik tentang PR kerana rakyat memang tidak suka dengan BN. Tetapi ada yang merasakan bahawa lebih baik pilih BN jika PR tidak menunjukkan disiplin organisasi yang baik.

Wahai pemimpin PR perkuatkanlah parti masing-masing dan mantapkan PR.

Comments

Popular posts from this blog

Rokok Haram

Pemulihan

MENCARI LAILATUL QADAR